Inpakken en wegwezen - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Paul Schuurmans - WaarBenJij.nu Inpakken en wegwezen - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Paul Schuurmans - WaarBenJij.nu

Inpakken en wegwezen

Door: Paul Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Paul

18 Mei 2015 | Nederland, Sint-Michielsgestel

"Laten we boeken man" klonk het 9 december 2014. De 5 maanden die volgde waren eigenlijk al een reis op zich. Gedurende die tijd klonk het continu "Jaa, maar we hebben nog tijd genoeg" "Ach we vliegen pas in mei" "Dat fixen we wel". Echter voor ik het wist mocht ik Eveline met haar broer,zus en schoonbroer wegbrengen voor een reis van 2,5 week naar Afrika. Het aftellen begon toen ECHT.

In de daarop volgende dagen begon mijn inpak-avontuur. Zo stond ik op een prachtige donderdagochtend medicijnen in te slaan bij de Kruidvat. Ik zat heerlijk in vakantie sferen en waande me al in Bangkok. 1 probleempje echter... Hier spreken ze nog gewoon Nederlands. Nadat ik door de zoveelste shopper verbaasd werd aangekeken besefte ik dan ook dat ik, rustig wandelend door de Kruidvat, mijn zus telefonisch advies aan het vragen was over O.R.S, Diarreeremmers, en créme tegen huidirritaties. Ja.. Ik kan me nu voorstellen waarom ze mij lichtelijk verbaasd aankeken.

Vervolgens op naar het volgende (fictieve) "gêne" moment: De Kruidvat kassa! (Toch jongens/mannen?). Net toen ik ging afrekenen kwam ik daar warempel nog 3 kids tegen die ik een half jaar gymles heb mogen geven. Op het moment dat ik ze vrolijk begroette klonk het in mijn linker oor: "Wilt u nog uitleg over uw medische producten meneer?". Bewust van de tere kinderzieltjes (en mijn aanzien als super gezonde gymleraar) bedankte ik dan ook vriendelijk. Ik zou mijn ervaren backpack-zus wel weer bellen als ik thuis ben. Met een gevulde Kruidvat-tas verliet ik de winkel, weer een stap dichter bij Azië!

Over zo'n 7 uur zit ik aan boord voor een nieuw hoogte punt in mijn leven. De wijde wereld in met mijn maat Michiel. Iedereen bedankt voor alle toffe/leuke/enthousiaste/lieve gelukswensen! Ik ga genieten :)

Tot het volgende bericht. Hopelijk vanuit het tropische Bangkok!

Laa kon

  • 18 Mei 2015 - 13:43

    Jezus:

    Whoehoeww! Oordoppen voor snurkende en huilende mede passagiers, check? Tissues voor de vele tranen omdat je je zus mist, check? Dikke spaarrekening om souvenirs te kopen voor die zelfde zus, check? Dan ben je er helemaal klaar voor! Have fun Bruddha! x

  • 18 Mei 2015 - 18:49

    Een Vriendin:

    Goed gedetailleerd verhaal!! Tissues voor tranen om zus en vriendin bedoelt babs denk ik!
    Goede reis!!! Xxx

  • 19 Mei 2015 - 16:37

    Jaap Van Eeden:

    Benieuwd hoe het de Heren gaat, na de landing in Bangkok. Ik volg jullie op de voet, geniet ervan!

  • 21 Mei 2015 - 08:01

    Moeders:

    Op het moment dat ik dit type zitten jullie al weer op het vliegveld van Bangkok. Het vliegtuig naar Vietnam gaat zo vertrekken! Hopelijk hebben jullie daar af en toe verbinding en tijd om foto's te plaatsen en een eerste verhaaltje te parkeren! Geniet van alles wat er op jullie pad komt xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Hallo, Ik ben Paul, heb veel ervaring met backpack..verhalen (in mijn omgeving zijn er namelijk veel backpackers die me er alles over vertellen). Verder ben ik sportleraar en houd ik van uitdagingen! Op maandag 18 mei ga ik met mijn grote maat Michiel vliegen naar Bangkok waar het avontuur van 1 maand gaat beginnen!

Actief sinds 14 Mei 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 3997

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: