In de wolken met onze reis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paul Schuurmans - WaarBenJij.nu In de wolken met onze reis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paul Schuurmans - WaarBenJij.nu

In de wolken met onze reis!

Door: Paul Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Paul

20 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo dan!

Hier een eerste bericht vanuit uuhm… Azië! (Op het moment dat ik dit typ vlieg ik ergens tussen Bangkok en Hanoi. En ja, ik hoor de oudjes alweer mompelen “Wat is dat toch met technologie en deze generatie? In onze tijd….”). Nou ik zal eerlijk zijn, dit is eigenlijk een perfect moment om eens terug te blikken op deze eerste mooie dagen!

Na een heel voorspoedige reis kwamen we om 09:30 lokale tijd aan in Bangkok. Enne weet je hoe stoer? We zijn heel de nacht opgebleven!! In tegenstelling tot onze kleine buurjongen, die sliep wél na zijn prachtige huil-serenades… Maar ach, ook dat hoort er eigenlijk wel bij toch? Verder hebben we ons heerlijk in de watten laten leggen door de stewardessen waardoor we om pak hem beet half 6 am. aan de whisky cola een potje schaak speelde. Het ging verder zelfs zo voorspoedig dat we binnen 30 minuten na landing zelfs al in een taxi zaten richting het hotel. Wat volgde was een chaotische en indrukwekkende kennismaking met het verkeer in Bangkok waarna we RECHT voor het hotel werden afgezet tussen de eetkraampjes. Heerlijk, zo’n Thaise taxi.

Na een rustig middagje Khao San Road verkennen kwamen we een hoop gemanoeuvreer, gezweet en zo’n 30 x verkeerd “Ka phung ka/Ka phung krubb” uitspreken (Les 1: Dat is dus dankjewel in vrouwelijke én mannelijke vorm . En nee….ook Thaise mannen waarderen het niet als ze een ladyboy genoemd worden) tot de 3 H’s: Hectiek, Hitte en Heul veel irritante verkopers.

Diezelfde nacht, na zo’n 35 uur zonder slaap, werden we wakker gehouden door enkele Canadese buurmeiden. Na heel aardig te hebben gevraagd of ze wat zachter konden doen gingen ze na 3x sorry te hebben gezegd zelfs naar de lobby om verder te kletsen. Heugelijk vertelde ik Michiel mijn vondst! De mythe: Canadezen zijn HEEL sociaal en hebben een eigen versie van de punt, namelijk “Sorry”. Blijkt dus waar! Echter… al nagenietend van deze toffe mythe werden we wederom (om 5 uur ) wakker van eenzelfde, op de deur bonkende, Canadese die ijskoud buiten wordt gelaten door haar in coma liggende vriendinnetjes blijkt ook deze myth “busted”.

De volgende dag maakten we kennis met de stad per tuktuk, prachtige tempels, boeddha’s en mooie stadsbeelden werden afgewisseld met het grootste geluk van onze reis tot nu toe: Het was een speciale promotiedag voor Westerse toeristen( of speciaal voor ons, wat wij ook geloofde was goed). Een voordeel: Je leert nee zeggen in 100 verschillende vormen! 1 man zijn taktiek sprak ons wél aan, hij zei dat Nederlanders het het liefste zelf uitzoeken en begon toen tevergeefs over ons voetbal te praten. Juist! Van Basten, Gullit en Robben. Dat is de echte promotie van de Westerse wereld!

Inmiddels is het tijd voor ons volgende land, ons volgende avontuur en ons volgende vliegtripje: Hanoi here we come!

ps. Foto's komen eraan in het album

  • 21 Mei 2015 - 18:47

    Marianne:

    Wat een levendig verslag Paul, tis net alsof ik erbij ben.....en nee Michiel, ik kom je niet opzoeken :)
    Groetjes en een mooie voortzetting van jullie reis!

  • 21 Mei 2015 - 21:54

    Bas:

    Leuk verslag Paul! En Michiel uiteraard ook voor het eventuele aandeel dat hij heeft gehad;)
    En als t had gekund had ik jullie best wel willen komen opzoeken... Voor nu blijf ik jullie verhalen volgen!

  • 21 Mei 2015 - 23:28

    Babs:

    Leuk om jullie avonturen zo te lezen! En wat een mooie foto's!!
    Een kleine tip: om niet voor ladyboy te worden aangezien zou ik in Thailand voortaan als man maar overal 'krubb' achteraan zeggen, en niet ka (dat zeg je als je een vrouw bent, niet als je het tegen een vrouw hebt) ;)

  • 22 Mei 2015 - 09:48

    Inge:

    Echte ontdekkers en avonturiers, mooi om te zien. Ga er maar lekker van genieten!!! En de foto's bewijzen dat dit wel zal gaan :)

  • 22 Mei 2015 - 19:07

    Opa Jan:

    Beste Paul en Michiel,

    Ik volg het met belangstelling.
    Ben trots op jullie.
    En Paul.......... , wordt er gefietst?
    opa van Michiel

  • 23 Mei 2015 - 10:21

    Paul Schuurmans:

    Bedankt voor de leuke reacties! Enne Babs... bedank voor de tip haha. It all makes sense now!
    Nou Jan, als ik zou fietsen in Hanoi zou ik a) binnen 3 minuten ondersteboven zijn gereden of b) Na 30 minuten knock-out langs de weg liggen van de combinatie 38 graden + smog. Echter staat mountainbiken zeker op de planning hier in Azie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Hallo, Ik ben Paul, heb veel ervaring met backpack..verhalen (in mijn omgeving zijn er namelijk veel backpackers die me er alles over vertellen). Verder ben ik sportleraar en houd ik van uitdagingen! Op maandag 18 mei ga ik met mijn grote maat Michiel vliegen naar Bangkok waar het avontuur van 1 maand gaat beginnen!

Actief sinds 14 Mei 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 3983

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: